הזרקת בוטוקס: כל מה שרצית לדעת

הזרקת בוטוקס: כל מה שרצית לדעת
21.3.2020 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

כדי להבין מהי הזרקת בוטוקס, חשוב להכיר את החומר עצמו. הזרקת בוטוקס נעשית האמצעות חלבון המופק ממה שנקרא בוטוליניום טוקסין. החומר הרפואי מזוקק בהליך רפואי מורכב ומוגש לאישור משרדי הבריאות השונים. בעבר נהוג היה לבצע הזרקת בוטוקס וטיפול ברעלן באלה הסובלים מבעיות ועיוותים בשרירים. חשוב להבין כי הכנת החומר לקראת הזרקת לקמטים שונה מהחומר המיועד לשרירים מאסיביים ופנימיים יותר. הזרקת בוטוקס מחדירה לשכבות העור את הטוקסין, שביכולתו לבצע פעילות מקומית שמשחזרת את האלסטיות של השריר ומשווה מראה מלא, רענן וצעיר יותר. עם השנים מצליחים לפתח חומרי בוטוקס המכילים פחות חומרים כימיים ויותר חומרים שנספגים בגופנו, כך שנגרמות פחות ופחות תופעות לוואי.

הזרקת בוטוקס בשפתיים

אחד מאזורי הפנים שאנחנו רוצות להותיר מלאים, חושניים ובעלי מראה טבעי אלו השפתיים שלנו. ככל שעור הפנים הופך גמיש יותר (הליך טבעי לחלוטין), גודלת כמות העור סביב השפתיים וכך נוצרים חריצים והשתפלויות שמשוות לשפתיים מראה שמוט ומעט מקומט. חשוב שתדעו כי מילוי לשפתיים הוא לא בהכרח הזרקת בוטוקס. הזרקת בוטוקס נעשית רק באמצעות חומר הבוטוקס בעצמו ולא באמצעות סיליקון, רסטילן ודומיהם. מספר הטיפולים תלוי בעומק החריצים שנוצרו ובעובי השפתיים אליו רוצים להגיע. לפני התחלת סדרת טיפולי הזרקת בוטוקס מתקיימים שני מפגשי היכרות ותיאום בהם תקבלו את כל ההסברים והמידע לקראת התהליך.

הזרקת בוטוקס במצח

מומחים לרפואה אסתטית מבצעים הזרקת בוטוקס במספר מקומות בפנים. מלבד השפתיים, נהוג לבצע הזרקת בוטוקס גם באזור המצח. בקמטי הרוחב, בין הגבות, בצידי העיניים ובאזורים נוספים לפי הצורך. ברוב המקרים, הזרקת בוטוקס שנעשית לצידי מה שנקרא 'קמטי המחשבה' כרוכה במספר טיפולים קטן באופן יחסי לטיפולי הזרקת בוטוקס לאזור השפתיים. לאלה מבינינו החוששים ומחפשים אישורים וביטוחים, חשוב שתדעו כי מועצת הבריאות הבינלאומית (FDA) אישרה עד כה אך ורק טיפולי הזרקת בוטוקס שנעשים באזור המצח, וטרם אישרה הזרקת בוטוקס לאזורי הצוואר ומסביב. כך שתוכלו להיות בטוחים שמיליוני אנשים ונשים בעולם עברו הזרקת בוטוקס בביטחה והיו מרוצים מהתוצאות.

הזרקת בוטוקס בזמן ההיריון וההנקה

נשים רבות חוששות לבצע הזרקת בוטוקס בזמן חודשי ההיריון ובמהלך תקופת ההנקה. בהקשר זה חשוב לדעת כי גופי הבריאות והמשרדים הבין-לאומיים לא מסרו הודעה רשמית בעניין. מכאן, שרוב המרפאות והרופאים המומחים מעדיפים שלא לקחת אחריות על הזרקת בוטוקס בתקופות אלה וממליצים להמתין כ-12 חודשים מתום ההנקה. אין ממצאים מדויקים המעידים על תופעות לוואי מסוימות שנגרמות מהזרקת בוטוקס בתקופות אלה ועל כן לא קיימת אמירה חדה וברורה בנושא. יש נטייה לחשוב כי הזרקת החומרים שהם לא טבעיים ביסודם יכולה להזיק ולשבש את תחושות הגוף שקיימות בכל מקרה בזמן ההיריון. בכל מקרה, מחקרים חדשים מפורסמים מדי יום ומומלץ להתייעץ עם רופא מומחה בכל שאלה.
דילוג לתוכן