הקטנת חזה אצל גברים

הקטנת חזה אצל גברים
26.9 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

כ-40% מאוכלוסית הגברים בעולם סובלים מתופעה של גדילת יתר של רקמת השד. תופעה זו מופיעה בדרגות חומרה שונות ושכיחה בעיקר אצל גברים הסובלים מעודף משקל, אך לעיתים עלולה להיגרם גם כתוצאה מנטילת תרופות מסוימות או גנטיקה. להתפתחות יתר של רקמת שד אצל גברים ישנן השלכות בעיקר על הדימוי העצמי והיא גורמת לחוסר ביטחון וכתוצאה מכך גם לפגיעה באיכות החיים. עם זאת, תחום הרפואה האסתטית, שבעבר נחשב לנחלתן של נשים בלבד, הופך נפוץ יותר ויותר גם בקרב האוכלוסיה הגברית המבקשת לבצע ניתוח להקטנת חזה. ניתוח הקטנת חזה לגבר מסיר את הרקמה העודפת מהשד ויוצר מראה שטוח ואסתטי של חזה גברי.

אופן הניתוח

ניתוח הקטנת חזה מבוצע על ידיד רופא מנתח המומחה בכירורגיה פלסטית. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית ואורך כשעה עד שעתיים. במהלך הניתוח, מוסרות רקמות שומניות מהשדיים ובעת הצורך מוסרים גם עודפי העור. אופן הביצוע נקבע על ידי הרופא אשר קובע את דרגת חומרת המצב – האם קיימת מעט ריקמה וללא עודפי עור, או האם מדובר במקרה קיצוני בו השדיים מלאים ובעלי מראה נשי. טכניקת הניתוח והתיקון מותאמת למצב המטופל וככל שהמקרה פשוט יותר, כך גם התוצאות יהיו טובות יותר וללא צלקות. לאחר הניתוח לרב אין צורך באשפוז או השגחה לילית.

עבור מי מיועד ניתוח להקטנת חזה?

הניתוח מיועד לגברים בריאים בכל גיל. מטופלים המשתמשים בסטרואידים או הורמונים נדרשים להפסיק את השימוש לפני הניתוח כדי להפחית את נפח החזה באופן טבעי. עם זאת, חשוב לציין כי לא כל אחד יכול לעבור את הניתוח המיוחל. הניתוח אינו מומלץ לגברים הסובלים מעודף משקל טרם ניסו להפחית ממשקלם באמצעות דיאטה מסודרת ופעילות גופנית. כמו כן, צריכת אלכוהול גבוהה או עישון מריחואנה יבטלו את מועמדותכם לניתוח.

סיכונים אפשריים

כאשר הניתוח מבוצע בידי רופא מומחה ובעל ניסיון רמת הסיכון פוחתת, אך על אף שהסיכונים נחשבים לנדירים ומינוריים – הם קיימים. הסיכונים האפשריים כוללים בין היתר זיהום, פגיעה בעור, דימום, הצטברות נוזלים, עיוות בפיטמה וכדומה. לאחר הניתוח ייתכן מצב של איבוד תחושה זמני באזור השד. חשוב לציין כי ניתוח להקטנת חזה עלול לגרום לצלקות גלויות.

החלמה מהניתוח

לאחר הניתוח תיווצר נפיחות באיזור השד, אשר תופחת באמצעות לבישת חגורת לחץ בין 4-6 שבועות. את התוצאה הסופית ניתן יהיה כ-שלושה חודשים לאחר מכן (לעיתים יותר). התפרים מוסרים כשבוע-שבועיים לאחר הניתוח ולאחר מכן ניתן לחזור לעבוד.

דילוג לתוכן