הקטנת חזה לאחר לידה

הקטנת חזה לאחר לידה
26.9 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

כבר בסיפורי התנ"ך ואף במיתולוגיה היוונית ובאגדות הילדים, ייחסו הנשים חשיבות רבה למראה החיצוני ולקימורי הגוף. כשאישה מסתכלת במראה, יש בעיניה משמעות גדולה לבבואה המתגלה מולה. היא צריכה לאהוב את מה שהיא רואה ולאהוב את הגוף שלה, כדי שתוכל להרגיש טוב ולסגל לעצמה ביטחון עצמי גבוה. אך כשאישה עומדת מול המראה, ורואה משהו שלא מוצא חן בעיניה, גם אם מדובר בדבר הקטן והמינורי ביותר, כל הביטחון העצמי שלה מתערער ברגע. היא מרגישה מכוערת ולא מושכת.

החזה הנשי כגורם משפיע

אחד החלקים המשמעותיים בגוף האישה, מבחינת הדימוי העצמי שלה, הוא החזה. כבר מגיל ההתבגרות, כשהחזה מתחיל לצמוח, מבינה הנערה המתבגרת כי יש בו, בחזה, את היכולת לגרום לה להרגיש נשית ומושכת. במהלך השנים לומדת כל אחת להתאים לחזה שלה את החזיות הנכונות ואת הבגדים המתאימים, שיגרמו לחזה להיראות יפה- וביחס ישר, יגרמו לה להרגיש טוב. אך ברגע שהחזה משתנה, הביטחון העצמי משתנה ביחד איתו. כך למשל, אישה שהתגאתה בחזה המעוצב והזקוף שלה, מוצאת את עצמה אחרי לידה עם חזה נפוח, גדול, נפול וחסר צורה, ומרגישה שיחד עם אובדן הצורה של החזה, איבדה גם את הנשיות שלה.

ותודה לטכנולוגיה

כיום, עם הטכנולוגיה המפותחת, קיימים פתרונות גם לבעיות של שינוי בגודל או בצורה של החזה. השינויים ההורמונאליים שעוברת אישה במהלך ההיריון ובהנקה, מובילים לצמיחה של בלוטות החלב בשד ולגדילת השד. לאחר הלידה והפסקת ההנקה, ייתכנו שינויים נוספים בשד, כגון צניחה, ריקון ופגיעה בצורתו של השד. לכן, נשים רבות בוחרות לעבור ניתוח הקטנת חזה לאחר לידה. מדובר בניתוח שמסייע לנשים גם מבחינה תפקודית, ובעיקר מבחינת הדימוי העצמי שלהן.

הקטנת חזה לאחר לידה – מה צריך לדעת

ניתוח להקטנת חזה לאחר לידה, מתבצע רק לאחר שישה חודשים מסיום ההנקה, שכן זה הזמן הנדרש לשד לקבל את צורתו הסופית. בשלב הזה, מומלץ לפנות למומחה לכירורגיה פלסטית ולהתייעץ איתו לגביי האפשרויות הקיימות לצורך שיפור מראה החזה. לנשים המתכננות הריון נוסף בשנה הקרובה, מומלץ לדחות את הניתוח, כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר. נשים שלא מתכננות הריונות נוספים בזמן הקרוב ומוטרדות ממראה החזה שלהן, יכולות לעבור ניתוח להקטנת חזה לאחר לידה. הניתוח נחשב לניתוח קל, עם סיכויי החלמה מהירה. הוא אורך בממוצע כשלוש שעות ובמהלכו מבצעים הקטנה, הרמה ועיצוב חזה, על מנת להעניק לו צורה אסתטית וזקופה.

דילוג לתוכן