כיצד להתכונן לניתוח מתיחת פנים

כיצד להתכונן לניתוח מתיחת פנים
03.05.2021 | פורסם ע״י: ד"ר וולף

ניתוח מתיחת פנים הוא תהליך הכולל שיפור מראה ותיקון פגמים באזור הפנים, באמצעות מגוון תהליכים ברפואה האסתטית. השם "מתיחת פנים" איננו מדויק והוא זכר לפרוצדורה ישנה שכללה מתיחה אחורה של השכבה החיצונית של עור הפנים.
כיום, ניתוחי הפנים הם תהליך הוליסטי – שלם, המכונה עדיין בהכללה "מתיחת פנים" אך הטיפול המלא כולל תהליכים שונים ביניהם ניתוח להרמת פנים בחלק המרכזי והתחתון, ניתוחים בעפעפיים, מצח וגבות וכן טיפולים נוספים המשלימים את המלאכה כמו הזרקות בוטוקס, חומרי מילוי וטיפולים טכנולוגיים בלייזר, גלי רדיו ועוד.

אך לפני שניגשים לטיפול עצמו, יש לוודא שמבצעים את ההכנה הנכונה, הכוללת מספר שלבים, חלקם מתבצעים מול הרופא המייעץ, ואילו אחרים – מול המראה.

התבוננות במראה

בשלב הזה כל אדם מחליט עם עצמו האם שינוי המראה הכרוך בניתוח מתיחת פנים אכן מתאים לו. כל אחד והשיקולים האישיים שלו, בין אם זו השלמה פנימית או תגובת הסביבה הקרובה. רק כשמגיעים להשלמה מלאה עם השינוי הצפוי, אפשר להמשיך לשלב הבא.

פגישת ייעוץ ראשונית

מתיחת פנים צריכה להתבצע בעיתוי הנכון – לא מוקדם מידי ולא מאוחר מידי. על המטופל להיות במצב גופני ובריאותי המאפשר זאת ועל הרופא המייעץ לוודא שאין מחלות או תסמינים העלולים להוות סיכון.

פגישת ייעוץ מקיפה

הפגישה מתבצעת עם רופא מומחה, ובשלב הזה מתכננים את כל השינויים שרוצים לערוך ומכינים תוכנית טיפול כיצד בדיוק ייערכו השינויים, אילו טיפולים יכללו בתוכנית, וכמובן – מה ההשלכות והדרישות מכל טיפול.

תכנית הטיפולים עצמה

בדרך כלל, במרכזה של תכנית הטיפולים יהיה ניתוח הרמת הפנים עצמו, ואליו יתווספו טיפולים נוספים במידת הצורך: ניתוחים באזורים נוספים בפנים כגון עפעפיים, מצח או גבות וטיפולים משלימים היכולים לכלול הזרקות בוטוקס או חומרי מילוי התורמים לעיצוב הפנים ועד טיפולים טכנולוגיים מתקדמים בלייזר, גלי רדיו ועוד. הטיפולים המשלימים יכולים להיות חלק מתוכנית הטיפול עצמה או טיפולים התורמים ומזרזים את ההחלמה.

התאוששות והחלמה

החלמה מלאה מניתוח מתיחת פנים לוקחת מספר שבועות עד שנעלמים לחלוטין שטפי הדם, הנפיחות יורדת והפנים מקבלים את צורתם הסופית לאחר הניתוח. בימים הראשונים לאחר הניתוח ייתכנו הגבלות בתנועה, צורך בהשארת התחבושות והגבלות על תנוחת השינה.
כל אלה צריכים להיות ברורים למטופלים ולהיכלל בצורה ברורה בתיאום הציפיות לקראת הטיפול.
פרט חשוב נוסף שצריך להיכלל בתיאום הציפיות הוא שהפנים ממשיכים להשתנות, וניתוח מתיחת פנים לא מחזיק לנצח וייתכן וכי תידרש תחזוקה בעתיד.
בתקופה זו, בה תוחלת החיים הולכת ומתארכת והמודעות למראה החיצוני היא נחלת הכלל, ניתוחי מתיחת פנים הופכים נפוצים בקרב נשים וגברים כאחד. לפני שניגשים לניתוח כזה, חשוב להקפיד לעבור את ההכנה המתאימה, להקפיד להתייעץ עם אנשי המקצוע ולגשת לתהליך בלב שלם ובהבנה מלאה של השלבים הצפויים.

דילוג לתוכן