מידע על ניתוח הצמדת אוזניים לילדים

מידע על ניתוח הצמדת אוזניים לילדים
26.9 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

ניתוח הצמדת אוזניים נועד לתקן אוזניים בולטות או אי סימטריות. הניתוח הינו ניתוח אסתטי בלבד ואינו פוגע או מתקן את השמיעה.

אוזניים בולטות- מדוע זה קורה?

תופעת האוזניים הבולטות (אפרכסות בולטות) קורית בשל עודף סחוס או רקמה באיזור הקונכה של האוזן ו/או זוית לא נכונה של האוזן לקרקפת.

התופעה הינה גנטית וקורית ל-5% מתוך האוכלוסיה.

האם הניתוח מתאים גם לילדים?

ניתוח זה הינו ניתוח המתאים למבוגרים אולם הוא דווקא פופולרי ומותאם במיוחד לילדים ועדיף לעשות אותו מוקדם ככל האפשר – החל מגיל 5, או אז הסחוס של האוזן התפתח והאוזן הגיעה כמעט לגודלה השלם והמלא אולם הסחוס עדיין רך .

ניתוח הצמדת אוזניים – איך זה עובד?

לפני הניתוח המטופל מגיע לבדיקה ולוודא כי הוא אכן מתאים לביצוע הניתוח.

אורך הניתוח הינו כשעה וחצי עד שעתיים ובמהלכו מתבצע חתך קטן מאחורי האוזן וממנו מסירים עודפי סחוס ועור. במידה והמטופל הינו ילד אזי יבצעו זאת בהרדמה כללית, במידה והמטופל הינו מבוגר אזי הרדמה מקומית תספיק.

לאחר הניתוח יש צורך בתקופת החלמה: התפרים מתכלים מעצמם לאחר מספר שבועות ואין צורך להסירם. הרופא חובש את האוזניים ואין להוריד חבישה זו. לילדים ניתנת קסדה אשר אין להורידה עד לבדיקת הרופא – כשבוע לאחר הניתוח. מכיון שההחלמה אורכת זמן, עד שהבצקות והשטפי דם יעברו – מומלץ, במידה והמטופל הוא ילד, לבצע את הניתוח בזמן החופש הגדול, אז יש מספיק זמן להחלמה.

צלקות, במידה ויש, אינן נראות, שכן הן נמצאות מאחורי האוזן.

חשוב לציין שניתוח זה הינו חד פעמי ומחזיק לכל החיים. המקרים בהם יש צורך בניתוח חוזר הינם נדירים מאד (כ- 1% מכלל המטופלים) ולרוב נדע על הצורך בכך זמן קצר לאחר הניתוח.

הניתוח להצמדת אוזניים הוא ניתוח נפוץ מאד, הליך פשוט יחסית ושביעות הרצון ממנו גבוהה.

דילוג לתוכן