מתי לא נבצע הקטנת חזה?

מתי לא נבצע הקטנת חזה?
26.9 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

ניתוח הקטנת חזה נועד לעיצוב מחודש של שדיים גדולים ונפולים ונעשה הן בשל סיבות אסתטיות והן בשל סיבות בריאותיות. כאשר השדיים גדולים מדי עבור גוף האישה, צורתם לרב אינה אסתטית, אך מלבד זאת נוצרת גם אי נוחות בשל משקלם – החל מסימנים של רצועות החזיה בכתפיים, דרך כאבי גב וצוואר ועד דלקות עור חוזרות ונשנות בקפל השד. במהלך ניתוח הקטנת חזה מוסרים עודפי רקמת שד ועור, תוך הרמת השד ומיקום העטרה והפיטמה מחדש. הניתוח מבוצע בהרדמה כללית ונמשך כשעתיים עד שלוש. עם זאת, חשוב להבין כי כמו כל תהליך כירורגי אחר – גם ניתוח הקטנת חזה טומן בחובו סיכון מסוים ולכן אינו מיועד לכל אחת.

גורמי סיכון עיקריים

על אף שניתוחי הקטנת חזה נעשים בידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית, הם עדיין אינם חפים מסכנה, גם אם אלו נחשבים למינורים ונדירים יחסית. על כן, יש להימנע מגורמי סיכון המעלים את הסיכוי להיווצרותם של בעיות מכל סוג. גורמי הסיכון העיקריים לניתוח הקטנת חזה הם:
נטיה לדימום מוגבר – נוצרת עקב נטילה של מדללי דם כגון אספירין, ויטמינים או תרופות הומיאופתיות למיניהן.
לחץ דם גבוה
עישון – כתגובה לניקוטין, כלי הדם מתכווצים ואספקת הדם יורדת משמעותית. מתוך הבנה כי הגורם החשוב ביותר להחלמה ולתוצאה יפה לאחר ניתוח הוא אספקת הדם לרקמות המחלימות – על המטופלת להפסיק לעשן לפני הניתוח וגם לאחריו עד להחלמה מלאה. עישון פוגע באספקת הדם ולכן עלול לגרום לחסר איחוי של הרקמות, פעירת קו התפר, הופעה של זיהומים משניים ואף לנמק. בסופו של דבר, עישון יפגע בתהליך הריפוי ויבוא לידי ביטוי בצלקות גסות ומעובות הפוגמות בתוצאה האסתטית.
עודף משקל – במצב של משקל עודף ניכר לא ניתן לבצע ניתוח הקטנת חזה משום שבמצב זה הסיכון לפתיחת חתכי ניתוח, זיהומים ועיוות במבנה השד הסופי גבוה מאוד. לכן, טרם הניתוח יש לרדת למשקל הרצוי ולשמור עליו במשך 3 חודשים לפחות.

גוף שונה – תוצאות שונות

חשוב להבין כי לכל אישה יש גוף בעל מאפיינים ייחודים המשפיעים על התנהגות הגוף בעת ניתוח הקטנת חזה. מצבה הרפואי של האישה, תגובת הגוף וגישת המנתח – הם הגורמים אשר ישפיעו על תוצאות הניתוח. הקטנת חזה מומלצת לרב לאחר שהשד הגיע לבשלותו, לאחר גיל 18. במקרים בעייתיים במיוחד או מקרים רפואיים ניתן לבצע את הניתוח גם בגיל מוקדם יותר.

דילוג לתוכן