ניתוח פלסטי – בקיץ או בחורף? ניתוחים פלסטיים רק בחורף

ניתוח פלסטי – בקיץ או בחורף? ניתוחים פלסטיים רק בחורף
03.05.2021 | פורסם ע״י: ד"ר וולף

כשמרגישים חוסר בטחון או כשיש בתוכנו רצון עז לשנות משהו באורח החיים, במראה הפיזי שלנו או כל שינוי בחיינו, הדבר האחרון שאנחנו חושבים עליו הוא מהי העונה המתאימה ביותר לשינוי- אנחנו פשוט מחליטים ועושים. ובהחלט אין סיבה להתחשב בעונות השנה כשמדובר בשינוי שיוביל לאושר פנימי ולשינויי חיינו לטובה. אולם כשאנחנו שוקלים ניתוח פלסטי או כל הליך שיכול להשפיע משמעותית על גופנו, בין אם מדובר בהליך כירורגי או הליך לא פולשני, לעונות הקיץ והחורף יש הרבה השפעה על תוצאות ההחלטה שלנו. ככלל, אין הגבלה על ביצוע ניתוח פלסטי בעונה זו או אחרת, אך לחשיפה לשמש ולחום או לקור בהחלט יש השפעה על התחושה הכללית שלנו לאחר ההליך, על מהירות ההחלמה של הגוף והצלקות. אז, גם אם הקיץ היא העונה האהובה עליכם ואתם בטוחים שזה הזמן הנכון לשינוי, דווקא חודשי החורף הקרים הם התקופה המומלצת ביותר להחלטות ושינויים בתחום הרפואה הפלסטית.

חסרונות החשיפה לשמש לאחר ניתוח פלסטי

זה ידוע שקרני האולטרה סגול של השמש מזיקות לעור מצולק וחשיפה ממושכת לשמש לאחר ניתוח עלולה לעכב את הריפוי ולגרום לתחושת אי נוחות – השמש והחום מעוררים תחושת גירוי בעור מצולק שנמצא בתהליך החלמה, לעומת טמפרטורה נמוכה ומזג אויר קריר ונעים שמאיץ את תהליך הריפוי והתחדשות תאי העור.

ניתוחי בטן בקיץ?

ניתוחי בטן- לאחר ניתוחי שאיבת שומן לדוגמא, נהוג ללכת עם מחוך או חגורת בטן במשך מספר שבועות ולהימנע מחשיפת האזור לשמש במשך כ-6 שבועות לאחר הניתוח, מה שעשוי להיות בעייתי מאוד כשכל מה שרוצים לעשות בקיץ הוא לטבול בים ולהשתזף. כמו כן, אם בוחרים לעבור ניתוח שאיבת שומן או מתיחת בטן בחודשי הקיץ, עשויה להופיע אדמומיות באזור עקב החום ואף גירוד.

ניתוחי חזה בחורף- הבחירה הנבונה ביותר

הרצון והביקוש בניתוח להרמת חזה או הגדלת חזה גדל בעונת הקיץ, הביקיני והמחשופים. אין מניעה מביצוע ניתוח פלסטי בחודשי הקיץ, אולם לאחר ניתוח חזה יש להימנע מחשיפה לאור השמש במשך חודשיים ובמקרה כזה כמובן שעדיף לבחור בביצוע הניתוח בחורף. יתרה מכך, חשיפה לשמש עשויה לגרום לעיוותים בצלקת- צלקת בולטת, קשה יותר במרקם בהשוואה לרקמות עור מסביבה וליווי של כאב, רגישות ובמקרים קיצוניים גם הגבלה בתנועה.

ניתוחי פנים – רק בחורף

לאחר ניתוח מתיחת פנים, ניתוח הרמת עפעפיים או טיפולי פנים בטכנולוגיות מתקדמות כגון פילינג בלייזר CO2RE עור הפנים מאוד רגיש וחשיפה לאור השמש במקרים אלו עשויה להוביל לפיגמנטציה, ולאדמומיות בעור הפנים ובאזור הניתוח. יש לקחת בחשבון גם הופעת שטפי דם ונפיחות, וכידוע לכל חום מגביר את הנפיחות ובצורה זו מעכב את תהליך ההחלמה.

אם כך, סרקנו את הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר ומתוך הסקירה אתם יכולים להבין כי העונה המומלצת ביותר לביצוע ניתוח פלסטי היא חורף. כמובן, שהבחירה הסופית היא בידיכם ומומלץ ביותר להתייעץ עם רופא מומחה ברפואה פלסטית בנוגע לניתוח או הליך שהכי מתאים עבורכם, מתוך סקירת והבנת כל השלבים של ההליך, הסיבוכים האפשריים והתוצאות האופטימליות ביותר.

דילוג לתוכן