שאיבת שומן – כל המידע על קצה המזלג

| פורסם ע״י: ד״ר וולף

כיום המודעות לאורח חיים בריא, תזונה מאוזנת ופעילות גופנית גבוה מתמיד. אך ישנם אנשים אשר סובלים מעודף שומן ולאו דווקא בגלל אכילה מופרזת או חוסר פעילות גופנית. עבור אנשים אלו ואחרים אשר סובלים מעודפי שומן יש פתרון שיכול לסייע להם להמשיך את החיים בגוף רזה, מוצק ומהודק יותר.

מהו עודף שומן ואיך הוא נוצר?

תפקידן של רקמות השומן בגופנו הוא להגן על האיברים הפנימיים מפני פגיעה פיזית. אומנם, עודף רקמות שומן הוא למעשה מצב רפואי שמפריע לנו לנוע בקלות ולאיברים הפנימיים לתפקד כראוי. אלו כמובן ההשלכות הבריאותיות של עודף שומן, שמוכרות לכולנו גם כהפרעה אסתטית, המובילה רבים לשינוי אורחות חיים בכל הנוגע לתזונה ואימון גופני. עם זאת, לא תמיד המאמצים האלו מספקים את התוצאות הרצויות ונותרות בגופנו רקמות שומן מיותרות.

מי מתאים להליך שאיבת שומן?

שאיבת שומן היא הליך קוסמטי-רפואי שמתאים בדיוק לאותם האנשים שנאבקים להגיע לתוצאות הרצויות ללא הואיל, ונותרים עם עודפי שומן באזורים בעייתיים בגוף. גם העור מוכרח להיות אלסטי ובריא כדי שיוכלו לגשת אל ניתוח שאיבת שומן ולהחלים ממנו בהצלחה.

חשוב לציין שהליך שאיבת שומן אינו מיועד לאנשים בעלי עודף משקל משמעותי ואינו מהווה פתרון הרזיה, אלא רק טיפול משלים להשגת המראה המבוקש בשילוב מאמצי תזונה וכושר.

באילו אזורים בגוף נהוג לבצע ניתוח שאיבת שומן?

ישנם מספר אזורים בגוף שבהם אנו נוטים לזהות עודפי שומן עיקשים שניתן להיפטר מהם באמצעות שאיבת שומן. לעיתים גם מתבצעת שאיבת שומן ממספר מקומות במקביל. בין אזור לאזור משתנה ההליך במחיר, בזמן ההחלמה ובמיקום הצלקות אם יוותרו כאלו. האזורים המדוברים הם אזור הבטן, הירכיים והזרועות, אם כי כיום ישנם הליכים לשאיבת שומן מאזור הצוואר, הגב, החזה ועוד.

כיצד מבוצע ניתוח שאיבת שומן?

ניתוח שאיבת שומן הוא הליך שבמהלכו ממיסים את השומן העודף בעזרת קנולות (סוג של מחטים קטנות) ושואבים אותו החוצה, תוך שהצוות הרפואי מקפיד להקל ככל הניתן על הכאבים בעזרת חומרים שונים כמו חומרי הרדמה, אדרנלין ותמיסת מלח.

כיצד נראית ההחלמה משאיבת שומן?

כאמור, ההחלמה – תופעות הלוואי, הכאבים, משך המנוחה וכיוצא באלו, תלויים בעיקר באזור בגוף שבו בוצע הניתוח. בדרך כלל, עם סיום ההליך חובשים עם תחבושת מיוחדת את האזור שטופל. התחבושת הזו נקראת גם מחוך ותפקידה להפעיל לחץ על העור באזור הפגוע כדי שיתעצב מחדש בהתאם לממדי הגוף החדשים. במהלך החודשים שאחרי הניתוח, האזור יתעצב לכדי הצורה הרצויה וככל שההחלמה תתקדם, כך ניתן יהיה לחזור לשגרת עבודה פעילה.

דילוג לתוכן