טיפול בפיגמנטציה וכתמי עור

טיפול בפיגמנטציה ופגעי עור

פגעים בעור המתבטאים בשינויי גוון, כתמי צבע, ונגעים שונים מופיעים בעיקר באזורים החשופים לשמש. למרות שברוב הפעמים כתמים אלה אינם מהווים סיכון בריאותי, הפגיעה האסתטית יכולה להיות משמעותית ומטרידה, במיוחד בפגעים המופיעים בפנים או באזורים בולטים לעין. כיום ישנם טיפולים משולבים המאפשרים טשטוש ואף העלמה של כתמים אלו ללא התערבות כירורגית.

מהם סוגי הכתמים על העור ומדוע הם מופיעים?
אנחנו מפרידים בין סוגים שונים של כתמי עור הנבדלים גם בצורתם וגם בגורמים להופעתם:
לנטיגו– כתמי שמש
כתמי השמש, או בשמם הרפואי –לנטיגו, הינם כתמים בצבע חום בהיר המופיעים על פני העור באזורים החשופים לשמש – פנים, מחשוף החזה, זרועות, כתפיים, גב.
הכתמים יכולים להופיע בגדלים שונים החל מכתמים קטנטנים ועד כתמים בקוטר של 20 ס"מ.
הכתמים מופיעים לאחר חשיפה ממושכת לשמש לאורך שנים והופעתם מושפעת גם מגורמים גנטיים, מצב בריאותי, גיל, וסוג העור.
מלזמה– "מסכת הריון"
המלזמה הם כתמים חומים קטנים המופיעים באזור הפנים בעיקר בלחיים, במצח ובאזור השפה העליונה.
המלזמה מופיעה בעיקר אצל נשים, בדרך כלל אחרי שילוב של חשיפה לשמש ושינוי הורמונלי, התופעה שכיחה בקרב נשים בהריון וזכתה לכינוי "מסיכת הריון", אך היא יכולה להופיע גם אחרי שינויים הורמונלים אחרים.
למלזמה שלושה מצבים – שטחית: רק באפידרמיס (שכבת העור החיצונית), עמוקה: מופיעה בדרמיס (שכבת העור הפנימית) או משולבת: מופיעה בכל אחת משתי שכבות העור.

כיצד ניתן לטפל בפיגמנטציה ופגעי עור
הטיפול המקובל כיום בפיגמנטציה ופגעי עור הוא טיפול המשלב טכניקות וחומרים שונים על מנת לייצר תהליך שלם הכולל גם טשטוש או העלמת הכתם וגם החלמה, הבראה וחידוש העור באזור הטיפול.
חלק חשוב מהטיפול היום הוא שלב האבחון. הפרוצדורות ואפשרויות הטיפול השונות מאפשרות להתאים טיפול אישי לכל מטופלת לפי שלל הגורמים הייחודיים לה: החל מסוג ומקור הכתם, ועד המאפיינים האישיים של גיל, מצב בריאותי, היסטוריה רפואית והיסטוריית טיפולים, סוג ומצב והעור ועוד.
לרוב הטיפול משלב בין האפשרויות הבאות –
תכשירי הבהרה– הנרקחים ומותאמים באופן אישי.
פילינג– לרוב פילינג כימי מותאם לסוג הכתם ולמטופלת.
מכשור מתקדם לטיפול מקומי– בשנים האחרונות נכנסו לשוק מספר מכשירים מתקדמים המאפשרים טיפול מקומי ומותאם אישית בפגעי עור על-ידי התאמת סוג הטיפול עוצמתו ומשך הטיפול. מכשור זה מאפשר את חידוש העור באזור הטיפול כמו גם טשטוש עד כדי העלמה של הכתמים.
הליך פשוט ונגיש
היתרון בטיפולים המודרניים בפיגמנטציה ופגעי עור, מעבר להתאמה האישית והיעילות הגבוהה, הוא הנגישות והפשטות של הטיפולים. הם אינם מערבים הליך כירורגי כלל וברוב המקרים אינם דורשים זמן התאוששות, כך שאפשר לשלב את הטיפול בשגרת היום.

מכשירים מתקדמים לטיפול בפיגמנטציה ופגעי עור
מכשיר ה-CO2RE
הטיפול בפיגמנטציה ופגעי עור באמצעות מכשיר CO2RE מתבצע בקרן לייזר מדויקת, המאפשרת טיפול נקודתי ומדויק.
קרן הלייזר יוצרת פילינג בעור: מכשיר הלייזר הפרקציונלי CO2RE יוצר נזק מבוקר באזור הדורש טיפול, ומעודד את הרקמות הבריאות מסביב לאזור הטיפול להתחדש. העור מייצר קולגן כדי להתגבר על "פגיעת" קרן הלייזר, וכך העור מתחדש ונראה בריא יותר וחלק יותר.
הטיפול במכשיר הלייזר הפרקציונלי CO2RE מסייע בהסרת כתמי היפר פיגמנטציה הנובעים משינויים הורמונליים ומנזקי שמש, אבל לא רק: גם קמטים וצלקות, עור נקבובי ואפילו פוסט אקנה ניתנים לטיפול בעזרת מכשיר CO2RE, שמביא לתוצאה מהירה ולשיפור המראה, מיצוק והצערת העור.
מכשיר ה- V30- ידית V-IPL
ידית עוצמתית עם שלוש תצורות של פולסים (Rapid, Multi, Single), שישה פילטרים מתחלפים ושני גדלים של ספוט.
והתוצאות? טובות ומהירות!
לידית V-IPL יש שישה פילטרים, שמטרתם לחסום אורכי גל שונים ולמקד את אורך הגל הרצוי למטרה הטיפולית.
בידית V-IPL משתחרר פולס "מרובע" הגורם לאנרגיה להתפזר באופן שווה למניעת כוויות ולהפחתת כאב. כמו כן, קיימת מערכת המקררת את הידית עצמה לסייע בהפחתת הכאב ותחושת אי הנעימות.
שלוש שיטות טכנולוגיות מתקדמות בידית V-IPL מאפשרות מגוון טיפולים רחב בפיגמנטציה כתמי עור וקופרוזים (ורידים ונקודות אדומות).
תצורות הפולסים השונות מאפשרות לטפל בכל מגוון סוגי העור:
Single Pulse מתאים במיוחד לעור בהיר.
Rapid Pulse מתאים במיוחד לעור כהה.
Multiple Pulse מתאים למצבי עור קשים.

סיכום
פיגמנטציה וכתמי עור הם תופעה היוצרת בעיה אסתטית אצל רבים, כיום ניתן לטפל בפגעים אלה בקלות וביעילות גבוהה.מזמינים אותך לפגישת ייעוץ להתאמת סדרת טיפולים!

דילוג לתוכן