כל מה שרציתם לדעת אודות ניתוח עליון ליישור קו עם זהות מגדרית

| פורסם ע״י: ד"ר יורם וולף

ניתוח עליון
ניתוח עליון

ניתוח לשינוי מין הידוע גם כניתוח אישור מגדר, הוא הליך רפואי מורכב המסייע לאנשים לעבור ממין אחד לאחר. זהו צעד מכריע עבור טרנסג'נדרים רבים בהתאמת המראה הפיזי שלהם לזהות המגדרית שלהם. סוג נפוץ אחד של ניתוח לשינוי מין  הוא ניתוח עליון, הכולל הסרה של רקמת שד אצל נשים שנקבעו בלידה כנשים.

ניתוח לשינוי מגדר

ניתוח לשינוי מין  היא גישה רב-תחומית הכוללת מומחיות רפואית, פסיכולוגית וכירורגית. מטרתו היא להקל על דיספוריה מגדרית, תחושת מצוקה עמוקה הנובעת מאי התאמה בין המין המיוחס לאדם לזהות המגדרית. התהליך כולל בדרך כלל טיפול הורמונלי, ייעוץ וחיים בתפקיד המגדרי הרצוי במשך תקופה משמעותית לפני ניתוח.

מהו ניתוח עליון

ניתוח עליון הוא מרכיב חיוני של אישור מגדר עבור גברים טרנסג'נדרים או אנשים לא בינאריים שנקבעו לנקבה בלידה. זה כרוך בהסרה של רקמת השד כדי ליצור קו מתאר של החזה גברי יותר. הליך זה יכול להתבצע באמצעות טכניקות שונות, כגון כריתת שד תת עורית, כריתת שד חתך כפול או כריתת שד פריאריאולרית, בהתאם לאנטומיה של המטופל ולתוצאות הרצויות.

ההליך הכירורגי של ניתוח עליון כולל ביצוע חתכים, הסרת רקמת השד ועיצוב מחדש של אזור החזה. מנתחים מקפידים למזער צלקות ולשמור על תחושת הפטמה במידת האפשר. לאחר הניתוח, החולים זקוקים בדרך כלל לתקופת החלמה כדי לאפשר לגופם להחלים במלואו.

ליישר קו עם הזהות המגדרית

לניתוח לשינוי מין, לרבות ניתוח עליון, יש השפעה עמוקה על חייהם של אנשים המבקשים ליישר את המראה הפיזי שלהם עם זהותם המגדרית. זה יכול לשפר את ההערכה העצמית שלהם, לשפר את הרווחה הנפשית ולהקל על חווית חיים אותנטית יותר. עם זאת, חשוב לציין ש-ניתוח לשינוי מין  אינה דרישה לכל אחד בקהילת הטרנסג'נדרים, והמסע והצרכים של כל אדם הם ייחודיים.

לסיכום, ניתוח לשינוי מין, כולל ניתוח עליון, הוא שלב קריטי בתהליך אישור המגדר עבור טרנסג'נדרים רבים. זה עוזר ליישר את המראה הפיזי שלהם עם הזהות המגדרית שלהם, מקל על דיספוריה מגדרית ומשפר את הרווחה הכללית.

דילוג לתוכן