מעוניינים להסיר שומן עודף? בדקו אם אתם מתאימים לשאוב שומן

| פורסם ע״י: ד"ר וולף

עודף משקל או הצטברות שומן יכולים להיות סימפטומים של מצבים רפואיים רבים כמו סוכרת, תפקוד לקוי של בלוטת התריס וכדומה. ישנה אפשרות שמדובר על תופעות לוואי לטיפולים שונים או פרוצדורות רפואיות כמו גמילה מעישון לדוגמה. אך הסיבה המרכזית לעודפים כאלו היא ברוב המקרים אורח חיים המורכב מתזונה לקויה ופעילות גופנית מינימלית.

מהי הבעיה העיקרית בה מטפל ניתוח שאיבת שומן?

הניתוח הנפוץ נועד להסיר עודפי שומן מהגוף, כאשר בדרך כלל הוא מבוצע באזורי הבטן, הישבן והירכיים. ניתן  לבצע את הניתוח באזורים נוספים על פי התאמת המטופל לפרוצדורה. בשורה התחתונה – שאיבת שומן היא הליך משלים לעיצובו של גוף במשקל בתחום הנורמה והוא אינו מתמודד עם עודף משקל אלא עם הצטברות שומן מקומית.

מה חשוב להבין לפני הניתוח?

שאיבת שומן היא ניתוח שתוצאותיו חד פעמיות ולא משתמרות. אם ברצונכם לעבור את הניתוח אך אינכם מתכננים לערוך שינוי באורח החיים, אין סיבה לצפות שהצטברות השומן לא תחזור על עצמה בעתיד. בנוסף – הכירו כי לגילכם ישנה השפעה על נראות האזור לאחר הניתוח. ביצוע של שאיבת שומן כאשר העור עודנו גמיש, יעלו את סיכויי העור להתאים עצמו לגודל החדש של אזור הניתוח ולהיפך. עור שאינו אלסטי מספיק ייתכן ויצריך ניתוח קוסמטי נוסף כמו מתיחת עור כדי להשלים את נראות האזור.

נוסף על כך, ישנן קבוצות אוכלוסייה שמפאת סיכון לא יוכלו לעבור את הניתוח כמו חולי סוכרת ומחלות כרוניות אחרות. רק לאחר פגישת ייעוץ עם רופא תוכלו לדעת בוודאות שניתוח שאיבת שומן אכן רלוונטי ויכול לסייע לכם. נקודה משמעותית נוספת היא שלא כל ניתוח שאיבת שומן נערך באופן זהה, אלא מותאם באופן אישי לכל מטופל וצרכיו.

הדבר האחרון שחשוב לדעת לפני שניגשים לניתוח שאיבת שומן הוא שיש להתאזר בסבלנות רבה בתום הניתוח כיוון שלאורך תקופת ההחלמה תיתכן נפיחות באזורי השאיבה והתוצאות לא יופיעו מיד. הנפיחות היא העדות של הגוף לכך שעבר ניתוח פולשני שלתוצאותיו הוא מנסה להתרגל, על כן יש לקבל אותה בחמלה ולהבין שזוהי תופעה זמנית.

דילוג לתוכן