סוגי ניתוחים פלסטיים של הרמת עפעפיים

| פורסם ע״י:

ניתוח הרמת עפעפיים, הידוע גם בשם blepharoplasty, הוא הליך קוסמטי פופולרי שמטרתו להצעיר את מראה העיניים על ידי הסרת עודפי עור ושומן מהעפעפיים. ישנם סוגים שונים של ניתוחי הרמת עפעפיים, המיועדים לתת מענה לחששות ספציפיים ולהשיג תוצאות רצויות. כאן, נדון בשלושה סוגים נפוצים של ניתוחי הרמת עפעפיים: בלפרופלסטיקה עליונה, בלפרופלסטיקה תחתון וניתוח עפעפיים כפולים.

ניתוח הרמת עפעפיים עליונים או תחתונים

ניתוח בלפרופלסטיקה העליון מתמקד בעפעפיים העליונים, מכוון לעור נפול שיוצר מראה עייף או מכוסה ברדס. במהלך הליך זה נעשה חתך לאורך הקמט הטבעי של העפעף, המאפשר למנתח להסיר עודפי עור, להדק את השרירים ולמקם מחדש את מצבורי השומן במידת הצורך. על ידי הרמה והידוק של העפעפיים העליונים, ניתוח בלפרופלסטיקה העליון יכול ליצור מראה צעיר וערני יותר.

ניתוח בלפרופלסטיקה תחתון, לעומת זאת, מטפל בבעיות הקשורות לעפעפיים התחתונים. הליך זה מבוצע בעיקר כדי להפחית שקיות מתחת לעיניים, להסיר עודפי עור ולשפר את קווי המתאר הכלליים של העפעפיים התחתונים. בהתאם לצרכים הספציפיים של המטופל, המנתח עשוי להשתמש בגישה חיצונית או פנימית.

גישה חיצונית כרוכה בחתך ממש מתחת לקו הריסים, בעוד שגישה פנימית כוללת חתכים בתוך העפעף התחתון, המכונה בלפרופלסטיקה טרנס-לחמית. שתי הטכניקות שואפות להעלים או לפזר מחדש שומן ולמצק את העור, וכתוצאה מכך מראה רענן וצעיר יותר.

ניתוח עפעפיים כפולים

ניתוח עפעפיים כפולים, או ניתוח בלפרופלסטיקה אסייתית, הוא הליך שמבוקש בדרך כלל על ידי אנשים ממוצא אסייתי המעוניינים בקמטים בעפעפיים העליונים. לאסיאתים רבים יש באופן טבעי מונוליד, חסר קמט עפעף. ניתוח הרמת עפעפיים מסוג זה כולל יצירת קמט מוגדר על ידי הסרת כמות קטנה של עור ושומן או על ידי שימוש בתפרים ליצירת קפל. ניתוח זה משפר את מראה העיניים, גורם להן להיראות רחבות וערות יותר.

חשוב לציין כי בעוד שניתוחי הרמת עפעפיים מסוג זה הם בדרך כלל בטוחים ויעילים, הם טומנים בחובם סיכונים וסיבוכים פוטנציאליים. לכן, חיוני להתייעץ עם מנתח פלסטי מוסמך ומנוסה שיוכל להעריך את הצרכים האישיים שלך ולספק המלצות מותאמות אישית.

דילוג לתוכן