סיבוכים- ניתוח שחזור שד

סיבוכים- ניתוח שחזור שד
26.9 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

גם לאחר ניתוח שחזור שד יש להקפיד על מילוי ההוראות השונות שניתנו על ידי ד"ר וולף. מטרתן של ההוראות היא לאפשר לאישה להתאושש ולחזור במהרה לשגרת החיים.

שחזור שד – יום ראשון לאחר הניתוח
לאחר ניתוח שחזור שד לרוב תהיה תחבושת דביקה על השד שתוחלף מעת לעת בזמן האשפוז.
לאחר כל ניתוח, כולל ניתוח שחזור שד, יש לנוח כמה שיותר ולהירגע.

הטיפול התרופתי המלווה להליך שחזור שד, כולל טיפול אנטיביוטי מתאים, יינתן על ידי הצוות הרפואי בהתאם להוראותיו של ד"ר וולף.
מומלץ ביותר לשכב בערב הראשון לאחר ניתוח שחזור שד במינימום תנועה על הגב ועם הראש מורם באמצעות שתי כריות.
יש לבצע תרגילי נשימה, תרגילי כתפיים ותרגילי שוקיים בהתאם להסבריו של ד"ר וולף.

שחזור שד – שבוע ראשון לאחר הניתוח

בשבוע הראשון לאחר ניתוח שחזור שד מגיעה הנפיחות בשד לשיאה ומתחילה לסגת בהדרגה.
לאחר הסרת החבישה ההרגשה תהיה קלילה יותר, ותחושת הנוחיות תגבר.

לרוב ניתן לחזור לפעילות שגרתית קלה כשבוע לאחר שחזור שד אך יש לשמור על תזונה נכונה ומנוחה רבה מהרגיל, ולהימנע משכיבה על הבטן ומהפעלת לחץ על השדיים. בכל מקרה של ניתוח מורכב יותר, הכולל שימוש ברקמות מהגוף עצמו, החזרה לשגרה תתעכב מעט.
יש להמשיך ליטול את התרופות בהתאם להוראותיו של ד"ר וולף.
לאחר הסרת החבישה ניתן להתקלח. בזמן הרחצה אין לשפשף את אזור הניתוח, מומלץ להשתמש בשמפו עדין לתינוקות ולהתנגב בטפיחות רכות ועדינות.

ד"ר וולף יערוך ביקורת באמצעות הטלפון מדי יום.ביקורים במרפאתו של ד"ר וולף יתקיימו לפי הצורך. בכל מקרה, יתקיים מפגש אחד לפחות במהלך השבוע הראשון לאחר ניתוח שחזור שד.

שחזור שד – מספר שבועות לאחר הניתוח

מרבית הנפיחויות ושטפי הדם יחלפו תוך שבעה עד עשרה ימים מיום הניתוח. את חוטי התפירה יוציא ד"ר וולף כשבועיים או שלושה לאחר ניתוח שחזור שד. החזרה לפעילות גופנית מאומצת תיעשה בהתאם להוראותיו של ד"ר וולף. בתקופת ההחלמה מומלץ להימנע מקיום יחסי מין.
בזמן ההחלמה לאחר ניתוח שחזור שד יש להימנע מחשיפת אזור הניתוח לשמש. לאחר מכן, יש להקפיד להשתמש בקרם הגנה מפני קרינה באזור הצלקות.

מומלץ מאוד לעסות את אזור הניתוח בקרם או בשמן מדי יום לאחר ניתוח שחזור שד עם משתל במטרה לשמור על גמישות העור ולמנוע את התכווצותו.

דילוג לתוכן