חזה גדול מידי גורם לביטחון עצמי נמוך יותר

חזה גדול מידי גורם לביטחון עצמי נמוך יותר
26.9 | פורסם ע״י: ד״ר וולף

חזה שופע נחשב מאז ומעולם לאחד הסממנים הבולטים ביותר של הנשיות והפריון. על אף המגמה ההולכת וגוברת בעולם לביצוע ניתוחים להגדלת חזה, נשים אשר "התברכו" בחזה גדול מדי מבינות ויודעות שהדבר עלול להוות מטרד. כאשר החזה גדול מדי, נוצרת לא רק בעיה אסתטית, אלא גם בעיה רפואית. חשוב להבין כי חזה גדול הוא בעל משקל רב אשר עלול לגרום לכאבים, לבעיות בצוואר ובכתפיים, להזעת יתר מתחת לקפל החזה ולבעיות עור, ולחוסר נוחות בעת ביצוע פעולות ספורטיביות כאלו ואחרות. כל הגורמים הנ"ל מונעים מנערות ונשים רבות להימנע מביצוע פעולות מסוימות כגון ספורט, בילוי בים, לבישת בגדים מסוימים וכן הלאה – מה שבסופו של דבר מוביל לדימוי עצמי נמוך, לחוסר ביטחון ולמועקה גדולה.

חזה גדול מדי – קושי יומיומי

מלבד הבעיות הרפואיות שצוינו הנ"ל, נשים רבות בעלות חזה גדול מתלוננות על הקושי שבמציאות חזיות תומכות המתאימות להן וגם במציאת בגדים נוחים שיחמיאו לחזה שלהן. מחקרים שנעשו מצביעים על תופעה חזה גדול, עיוותי גודל בשדיים כגון א-סימטריה או מקרומסטיה (שדיים גדולים במיוחד) אצל נשים ונערות, גורמים לבעיות של ביטחון עצמי, לדימוי עצמי נמוך, בעיות התנהגותיות וחברתיות ואף להפרעות אכילה. מצב זה נוצר עקב היותן של נשים אלו מקור לתשומת לב שלילית ושוביניסטית מצד אחרים, בשל התמודדותן עם הערות ולעג, הגבלה בחופש העשייה וחופש התנועה והפיכתן לקונוטציה מינית מבלי שבכלל רצו בכך. מכאן ששדיים גדולים במקרים רבים גורמים לעוגמת נפש ממש כשם שחזה קטן מאוד יכול לגרום. מחקרים אלו בדקו ומצאו כי התערבות רפואית הכוללת גם ניתוחים להקטנת חזה או להשוואת גודל השדיים – הם בעלי חשיבות מכרעת בשיפור מצבן הנפשי של הנערות והנשים.

ניתוח הקטנת חזה – פיתרון אפקטיבי

אחד הפתרונות הנפוצים ביותר למצב של שדיים גדולים במיוחד הוא כמובן ניתוח הקטנת חזה, אשר משפר את איכות החיים של המטופלות והן את דימויין העצמי. הניתוח נעשה לרב כאשר השד מפסיק לגדול ומגיע לגודלו המלא בגיל 18. במקרים חריגים יותר או במצבים בריאותיים המצריכים התייחסות מיוחדת – ניתן לבצע את הניתוח גם בגיל צעיר יותר. חשוב להבין כי מכל הניתוחים הפלסטיים, הקטנת חזה יוצרת שינוי מהיר ואפקטיבי בדימוי הגוף באופן מיידי לאחר הניתוח.

אופן הניתוח

בניתוח הקטנת חזה מוסרים עודפי רקמת העור, שומן ובלוטת השד וכך השדיים הופכים להיות קטנים, קלים ומורמים יותר, המעוצבים ביחס פרופורציונלי למידות הגוף. טרם הניתוח יש להתייעץ עם הרופא באשר לגודל השד הרצוי לאחר הניתוח, תוך התחשבות במגבלות של אפשרות ההקטנה.

דילוג לתוכן