סיבוכים- הרמת חזה

סיבוכים- הרמת חזה
03.05.2021 | פורסם ע״י: ד"ר וולף

סיכון קיים :

צניחה מהירה של השדיים לאחר הניתוח – התאמת הטיפול למאפיינים הביולוגיים של המנותחת ושימוש נכון בחזיות יקטינו את הסיכון. במקרה הצורך יבוצע ניתוח הרמת חזה חוזר.

סיכון קלוש :

נזק לפטמות – אבחון מוקדם של הבעיה, הימנעות מעישון, שימוש בנקזים במידת הצורך, שמירה על אספקת דם לפטמה בטכניקה ניתוחית מתאימה, הליך תפירה נכון ומעקב לאחר הניתוח יקטינו את הסיכון. במקרה הצורך תתבצע פתיחה של התפרים לצורך הקטנת המתח על הפטמה ובמקרים מסוימים יתכן צורך בניתוח חוזר.

סיבוכים נדירים:

הצטברות דם (המטומה) – בדיקה מוקדמת של תפקודי קרישת הדם לפני כל ניתוח ובמידת הצורך עצירת הדימום במהלך הניתוח יקטינו את הסיכון. יתכנו מקרים בהם יהיה צורך בניתוח חוזר קצר של 20 דקות לשם ניקוז.
שינויי תחושה קבועים – ישנה חשיבות גבוהה להקפדה על בחירת טכניקת ניתוח מתאימה כדי להקטין את הסיכון. בסיבוך מסוג זה אין דרך טיפול נוספת.
אסימטריה – הדרך הטובה ביותר להקטין את הסיכון היא שאיפה מקצועית למושלמות. במידת הצורך יתבצע ניתוח הרמת חזה חוזר.

סיבוכים נדירים מאוד:

צלקות היפר טרופיות – התאמת הטיפול למאפיינים הביולוגיים של המנותחת, מיקום הצלקות באזורים נחבאים וטכניקת תפירה מקטינה את הסיכון. במקרה הצורך האזור יטופל במשחות וזריקות סטרואידים לצלקות, יריעות סיליקון ורענון הצלקות.

סיבוכים נדירים ביותר:

זיהום – הקפדה על סטריליות במהלך הניתוח ובמידת הצורך שימוש באנטיביוטיקה יקטינו את הסיכון. טיפול בסיבוך יעשה באמצעות טיפול מקומי וסיסטמי באנטיביוטיקה ובמקרה הצורך גם שימוש בניקוז.
סיבוכים ריאתיים – שימוש במשאבה להזרמת דם מהרגליים במהלך הניתוח תקטין את הסיכון. במידת הצורך שימוש בתרגילי נשימה מיד לאחר הניתוח ובמהלך מספר ימים לאחריו, טיפול באנטיביוטיקה, מדללי דם, סטרואידים ואם יש צורך אז גם במרחיבי סמפונות. טיפול בסיבוך יעשה באמצעות טיפול מותאם לאופי הבעיה כגון פיזיותרפיה נשימתית, טיפול במדללי דם, אנטיביוטיקה ותמיכה נשימתית.

דילוג לתוכן