למי מתאים הליך של שאיבת שומן?

| פורסם ע״י: ד״ר וולף

שאיבת שומן היא הליך כירורגי שמסיר עודפי שומן מאזורים ספציפיים בגוף. ההליך מבוצע לרוב באזורי הבטן, הירכיים, הישבן והזרועות. זהו אינו ניתוח שמטרתו לסייע בהרזיה, זה לא ניתוח, אלא הליך של עיצוב גוף שנועד להסיר כיסי שומן עיקשים שנותרו על הגוף לאחר הורדה במשקל באמצעות דיאטה ופעילות גופנית.

בעוד שניתוח שאיבת שומן יכול להניב תוצאות דרמטיות, חשוב להבין שהוא אינו מהווה תחליף לאורח חיים בריא. זה מתאים במיוחד לאנשים שכבר נמצאים או קרובים למשקל האידיאלי שלהם ויש להם אזורים ספציפיים של עודפי שומן בהם הם רוצים לטפל בהם. השימוש בהליך שאיבת שומן כאמצעי להורדת כמויות גדולות של משקל אינו מומלץ ואינו בריא בלשון המעטה.

לאחר שהבהרנו כי שאיבת שומן אינה פתרון הרזיה ואינה תחליף לדיאטה, נעבור לפרטים חשובים על ההליך:

כיצד מתבצעת שאיבת שומן?

הליך כולל ביצוע חתכים קטנים באזור המיועד והכנסה של צינוריות קטנות הנקראות קנולות, לתוך מצבורי השומן. הצינוריות מחוברות למכשיר שאיבה שמסיר את תאי השומן העודפים. שאיבת שומן יכולה להתבצע בהרדמה מקומית, הרגעה או הרדמה כללית, בהתאם להיקף ההליך ולהעדפת המטופל.

מה עוד חשוב לדעת לפני ההליך?

1.זמן ההחלמה לשאיבת שומן הוא נתון המשתנה בין אחד לאחד, אך רוב החולים יכולים לחזור לפעילותם הרגילה בתוך שבוע. כמובן שלצורך החלמה מהירה חשוב לשמור על הוראות הרופאים בכל הנוגע למנוחה שלאחר הטיפול.

2.נפיחות, חבורות ואי נוחות כללית הן תופעות לוואי שכיחות, אך הן חולפות בדרך כלל תוך מספר שבועות.

3.חשוב למצוא מנתח פלסטי מוסמך ומנוסה להליך כדי לוודא שאתם בידיים טובות. שאיבת שומן היא הליך כירורגי, וכמו בכל ניתוח, יש בכך סיכונים. כמו זיהום, דימום ותגובות שליליות לחומרי ההרדמה.

חשוב להגיע אל ניתוח שאיבת השומן כאשר אתם מחזיקים בציפיות ריאליות מההליך. זהו אינו ניתוח שיכול להשיב לכם את הגוף שהיה לכם בילדותכם, וייתכן שציפיות מופרכות יפגמו ביכולת שלכם ליהנות מהתוצאות האפשריות. דברו על הציפיות שלכם עם הרופא המנתח והבינו לקראת מה אתם הולכים.

לפרטים נוספים על ניתוח מאמי מייקאובר , המשלב שאיבת שומן, לחצו על הלינק.

דילוג לתוכן